generated by sloganizer.net

7. maaliskuuta 2010

I wanna do bad things with you

Viime aikoina on käväissyt mielessä monia asioita, joista olisin halunnut blogata, mutta kun ei vaan ole ollut aikaa keskittyä tänne kirjoittamiseen. Nyt kun olisi aikaa, niin en muista enää yhtäkään niistä asioista...

En muista olenko kertonut siitä, että kävin katsomassa Avattaren 3D:nä. Se oli ensimmäinen 3D-elokuvani koskaan. En ole käynyt edes lapsena katsomassa sellaisia piirrettyjä 3D-leffoja, joita katseltiin laseilla, joiden toinen linssi oli punainen ja toinen vihreä. Avatar ei varsinaisesti kiinnostanut minua muiden ominaisuuksiensa vuoksi, koska en ole ikinä ollut mikään fantasia- tai scifi-fani. Lähdin kuitenkin katsomaan sen, kun tuli hyvä tilaisuus. Pakko sanoa, että elokuvan visuaalinen ulkoasu oli ihan mieletön. Kaikki ne värit ja elementit, joita kolmiulotteisuus varmasti vielä huikensi (okei, mikä on oikea sana sille kun joku on vielä enemmän huikeaa?). Lyhyesti sanottuna Avatar oli kaunis elokuva. Eikä se tarinakaan mikään paskempi ollut. Olen kuullut Pocahontas-vertailuja, mutta koska en ole nähnyt Pocahontasta koskaan, niin se ei häirinnyt minua. Lähinnä tarina sai inhoamaan ihmiskuntaa taas pikkuisen enemmän. Vaikka kyseessä ei olekaan tosi tarina, niin sen voi kyllä rinnastaa aika moniin tosielämän tapahtumiin. Seuraavana menenkin sitten katsomaan Liisa Ihmemaassa 3D-versiona.

Viime maanantaina alkoi Kakkosen myöhäisillassa se pitkään odotettu True Blood. Olen kuullut siitä sarjasta niin paljon hehkutusta niin monelta (luotettavalta) taholta, että olen odottanut kyseistä sarjaa varmaan jo vuoden. Vaikka oikeastaan vakuutuin vasta sen sarjan alkutunnarin nähtyäni. Saan siitä tunnarista (siis kokonaisuutena, ei pelkästään siitä musiikista) niin kovat sävärit, että olin melko varma, ettei itse sarjakaan voisi olla huono. Odotukset oli siis niin korkealla, että pettymyksen riskikin oli kai aika huomattava. Toisaalta odotuksiani laski se, etten ole ikinä välittänyt mistään vampyyrijutuista (kai se kuuluu siihen samaan fantasia- ja scifi-kastiin, josta en ole kiinnostunut), varsinkaan niistä vampyyreistä jotka kimaltelevat auringossa. True Bloodissa vampyyrit ovat kuitenkin jollain tapaa seksikkäämpiä hahmoja kuin Twilightissa tai missään muussakaan aiemmin näkemässäni vampyyrijutussa. Ja seksikkäällä en tarkoita sitä mitä sanalla ehkä useimmiten tarkoitetaan, vaan jotain... aivan muuta. Niin, siis en tosiaan pettynyt kyseiseen sarjaan. Eka jakso oli ainakin tosi jännittävä ja odotan kovasti huomista toista jaksoa. Ihanaa, jos pitkästä aikaa on joku oikeasti hyvä sarja jota voi seurata!

Loppuun on pakko heivata se True Bloodin tunnari, vaikka se on varmaan kaikille jo ihan tuttu. Vai onko täällä vielä joku, joka ei ole katsonut, kuullut tai hurahtanut tuohon sarjaan?





Huomatkaa tuossa videossa Bärtilin suurempikokoinen serkku, joka nielaisee kokonaisen sammakon!

Nyt voisi lähteä ulos, kun aurinkokin paistaa. Ainakin käymään kaupassa ja varautumaan ensi yön Oscar-valvojaisiin (jolloin tuttuun tapaan jaksan valvoa juuri ja juuri niin kauan, että lähetys alkaa ja nukahdan, kun vihdoin jotain alkaa oikeasti tapahtua). Sitä odotellessa!

Ps. Minulla on ensi viikko melkeinlomaa. Kivaa!

26 kommenttia:

Maria kirjoitti...

o/ Hep! Mun mielestä tossa True Bloodissa oli parasta toi tunnaribiisi. Nimenomaan biisi, ei edes se traileri (vai miksi tota nimittäisi). Seksikkyys (?) oli musta liiankin osoittelevaa kiinnostaakseen.

Ehkä se johtuu siitä, että olen aina ollut näitä vanhan koulun vampyyrijuttujen (Bela lugosi, Christopher Lee, Hammer-studiot jne) diggareita. Saattaahan se olla, että tuohonkin kasvaaa joku kiinnostus, mutta todennäköisesti unohdan koko sarjan samantien. Voi olla, että kun höhhäilen iltamyöhään ihmettelemässä, kun ei nukutakaan, katson joskus, mutta mitään koukkua en ainakaan vielä huomannut.

Paljon melua tyhjästä, jälleen kerran.

minh kirjoitti...

Mää rakastan True Bloodia ja sen hahmoista Lafayette ja vanpyyri-Eric on ihan ehdottoman parhaat. Eric pesee Billin mennen tullen ja olenkin vähän järkyttynyt, miten Billiä otettiin esittämään niin puumainen jätkä :/

Kesällä tulee kolmos-season, yay!
-minh-

Tinka kirjoitti...

o/
Parista blogista olen lukenut sanat TRUE BLOOD ja sitä/tuota hehkutusta, mutta siinä se. Eikä ole kyllä aikomuskaan alkaa seurata sarjaa. Voi olla, että jään taas paljosta paitsi (niivvarmaan!), mutta oikeasti; evvk.

:)

Hyvää melkeinlomaa! On se parempi, ko ei lomaa ollenkaan.

Tiina kirjoitti...

Mymskä, kuitenkaan sä et vaan voi tykätä siitä siksi, kun siitä pidetään niin paljon melua... ;D
Mulle on oikeastaan vampyyrit ihan yks ja sama, mutta sarja vaikutti kiinnostavalta. Aika rankkaa sanoa, että paljon melua tyhjästä, jos oot toistaiseksi ainut tuntemani ihminen, joka ei ole tykännyt katsottuaan.

Minh, mä en muista niiden nimiä vielä (kuka Lafayette? kuka Eric?), mutta ehkä mä vielä muistan, kohta. Bill oli se päävanpyyri vissiin, jotenkin sekin kyllä oli omalla tavallaan viehättävä. Hmm.

Tiina kirjoitti...

Tinka, joo, eipä sitä ole mikään pakko kenenkään katsoa. Kun paljon jotain ohjelmaa hehkutetaan, niin aina löytyy se oma koulukuntansa, joka ei missään nimessä halua katsoa tai tykätä siitä.
Kiitos, melkeinloma on kyllä parempi kuin melkeinvatsahaava. :D

anu kirjoitti...

Iih, aah, uuuuh..... True blood <3 Pakko oli katsoa/kuunnella taas toi tunnari, vaikka oon sen nähnyt jo kymmeniä kertoja:)

Mulla on näemmä samat suosikit kuin Minhillä, eikä Bill ole missään vaiheessa ollut tosiaan sillä listalla. Vai että kolmas tuotantokausi tulee jo kesällä? Kieli pitkällä sitä kyllä odottelen... kirjat tsekanneena arvaan, että meininki sen kuin paranee (varsinkin kuin sarjan käsikirjoittajat näyttäisivät olleen ihanan epäuskollisia kirjojen ei-niin-loistaville juonille...)

Maria kirjoitti...

Oikeastaan oli rankkaa sanoa, että paljon melua tyhjästä, kun mä en ole kuullut kenenkään muun metelöivän tästä, kuin sun...

Mutta mulla on tosiaan ihan omanlainen suhde vamppyyreihin. Nostalginen, totta kai, kun on kyse minusta.

Twilightistakin on hirveästi intoiltu, mutta se on sitten ilmeisesi liian "teinijuttu" ja True Blood ei?
T:ia en ole nähnyt/lukenut enkä tiedä siitä juuri mitään (joskus Halloweenin aikaan oli jotain juttua uutisissa tms.) ja toi TB ei vaan napannut. Mutta lohdutukseksi voin sanoa, että ihan sun intoilun takia katsoin sen ekan jakson.

Maria kirjoitti...

Mua muuten joskus snadisti ärsyttää, että heti jos on jostain asiasta eri mieltä, niin kuuluu johonkin salaliittoa lähentelevään koulukuntaan. Vaikka usein olenkin eri mieltä kuin "kansan syvät rivit" (mikä se sitten onkaan), niin en mä nyt periaatteesta ole aina kaikkea vastaan.

Mä sentään vaivauduin katsomaan tämänkin ennen kuin tein mitään arviota. Ja annoin jopa niinkin paljon varaa, että saattaahan se ruveta kiinnostamaan. Olen ylipäätään vaan huono seuraamaan sarjoja alkua pidemmälle.

Henu kirjoitti...

Oon ainoastaan kuullut hehkutusta (lähinnä sun :D), mutta en ollut nähnyt tunnaria enkä ole katsonut sarjaa. Mutta voi olla, että innostun taas jostakin vasta sitten kun se on jo vähän mennyt ohi... Nimim. Lostin ykköskautta DVD:ltä tuijottava.

Tiina kirjoitti...

Seeds, mä googlasin noita ja näemmä Lafayette oli se hompsahtava jannu ja Ericia ei tainnut ekassa jaksossa olla vielä ollenkaan? En ainakaan muista nähneeni.
Mä taidan tyytyä ihan tähän telkkuversioon ja jättää ne kirjat lukematta.

Mymskä, heh, mä laitoin yhden kerran FB:hen ton tunnarin ja siinä on mun metelöintini ollut. Ihan oikeastiko et sitä ennen ollut kuullutkaan koko sarjasta mitään?
Twilight oli kyllä aika teinimeininkiä, mutta käsittääkseni sen on tarkoituskin olla niin. Mulle vähän liian kornia touhua, tää True Blood on taas sillä tavalla uskottavampi, jos jotain vampyyreita olisi.

Tiina kirjoitti...

No ehtipä sinne väliin taas kommentteja.

Mymskä, mua snadisti ärsyttää se, että kun on jostain vähän innoissaan, niin aina löytyy niitä tyyppejä joilla on tarve tulla ilmoittamaan, että "evvk" tms. Siksi vastaukseni tylyys sulle ja Tinkalle.
Kyllä mä itsekin toimin hyvin monissa asioissa niin, että ärsyttää se kun "kaikki tykkää", enkä periaatteestakaan anna itselleni tilaisuutta tykätä, mutta jätän sen mielestäni kertomatta niille, jotka tykkää. Saatan siis täällä blogissa haukkua vaikka jotain paskaksi musaksi tms., koska tää on mun leikkikenttäni, mutta en halua sen enempää latistaa muiden tykkäämistä. Ainakin toivottavasti olen toiminut niin.

Henu, oikeasti, mä olen kerran maininnut asiasta ennen tätä postausta...
Mutta mulle tosiaan itellenikin käy noin aika usein. Esim. Mullan alla -sarjaa katselen nyt vasta kun se tulee Teemalta ja tykkään siitä tosi paljon. :D Edellisellä kierroksella en jaksanut ollenkaan katsella. (True Bloodin on takana on muuten sama ukko kuin Mulla allakin).

Maria kirjoitti...

"Vai onko täällä vielä joku, joka ei ole katsonut, kuullut tai hurahtanut tuohon sarjaan?"

Sä kysyit, mä vastasin.
Ja joo, en ollut kuullut aikaisemmin tästä mitään.
Ihan oikeasti.

Tinka kirjoitti...

Oho.

Nyt kyllä putosin kelkasta. Tai en vaan tajua jutun juonta. Jos ensin kysyt "Vai onko täällä vielä joku, joka ei ole katsonut, kuullut tai hurahtanut tuohon sarjaan?" - ja siihen väki kommentoi, kukin tavallaan, osa kommenteista vääntyy ihan ihme mittoihin.

Oma evvk:ni tulee vaan siitä, etten ole kiinnostunut scifistä tai vampyyreistä, joten senkään takia en ole lämmennyt sarjan mainostukselle tai että alkaisin seurata ohjelmaa. Hehkutukset tai vähemmän hehkutukset ei vaikuta pätkääkään, mitä katon telkkarista.

Koulukunta-pointtiin en viitti edes kommentoida.

Ugh.

Tiina kirjoitti...

Yleensä kun blogissa kirjoittaa jotain, jonka perässä on kysymysmerkki, niin kukaan ei vastaa siihen mitään. Sitten kun heittää tuollaisen läpän ja ihmiset alkaakin vastata siihen, niin en mä edes tajua että ne on vastauksia johonkin kysymykseen. :D
Mutta ei täällä mitään ihmeellisiä mittasuhteita ole asiat ainakaan mun päässäni saaneet. Mä tulkitsen teidän kommenttinne väärin ja te tulkitsette mun vastaukseni niihin väärin. Tää on niin tätä joskus.

Timo kirjoitti...

Hyvä että muistutit, kuulin tuosta joskus viime vuonna ja ei ollut aavistustakaan että oli nyt alkanut. Vaimo oli kyllä huomannut, muttei tiennyt että 'me' ollaan siitä kiinnostuneita. :-)

Uusintakin meni jo perjantaina sivu suun, mutta tuon ekan osan saanee vielä jostain ja huomenissa tuleva osa onkin merkattu talletetukseen.

Tiina kirjoitti...

Tsih. :)
Joo, sen ekan osa pitäisi olla ainakin Yle Areenalla vielä katsottavissa.
Toivottavasti et pety!

Annikki kirjoitti...

Minusta se bill on ihan sympaattinen, ja on ihan virkistävää, ettei päähenkilö ole mikään superkomea ja ilmiselvä (eikä varsinkaan vanhimpia ja vahvimpia vampyyrejä, vaan semmonen nobody). eric on ihan yäkki. Ei ihan mun huippulemppari sarja, mutta hauska ja oikein viihdyttävä.

mutta niin, kolmatta kautta ootellessa.

Tiina kirjoitti...

Ai säkin olet nähnyt sen sarjan jo etukäteen. Tai siis, mä varmaan näen sen jälkikäteen.
Mulla ei vielä ole selkeitä mielipiteitä niistä hahmoista, kuka on lemppari ja kuka on ällö, joten odotellaan. :)

Annikki kirjoitti...

En ihan jokaista jaksoa. Kun tuossa syksyllä asuin viikot kaverin luona, ja se siinä katsoi sitten True Bloodia läpi. Kun satuin istumaan samalla sohvalla arki-illat, niin tulihan sitä nähtyä.

No ainakin voi katsoa telkkarista uudestaan, kun ei ihan kaikkea ole nähnyt. :)

Dårka kirjoitti...

Nyt kun mainitsit, niin miten Bärtil voi? Laita kuveja.

Tiina kirjoitti...

Annikki, niin ja toi varmaan kestää toisen katselukerran muutenkin ihan hyvin. :)

Dårka, Bärtil on talviunosilla tällä hetkellä. Herättelen sen joskus parin viikon päästä ja laitan sitten stooria ja kuvia. :)

DorianK kirjoitti...

Avatar oli tosiaan näyttävä. Olin kuullut siitä niin paljon pahaa, että sen ensimmäinen puolisko jopa yllätti positiivisesti. Loppupuoliskon kornius kyllä sitten nolottikin jo vähän enemmän, mutta oli se silti näkemisen arvoinen ihan visuaalisuutensa takia. Niistä saadut Oscarit varmaan menivät ihan oikeaan osoitteeseen. (Fanituksen voi kyllä vetää ihan vauhdilla överiksikin.)

Hurt Locker oli minusta myös hyvä leffa, mutta en kyllä olisi odottanut sille ihan sellaista menestystä, mitä se keräsi. Mutta enpä valita. Ja ihan hienoa, että viimeinkin joku nainen voitti ohjauksesta pystin. (Minut yllätti, ettei niin ole aiemmin käynyt. Mutta hyvä näin, oikein naistenpäivän kunniaksikin.)

True Bloodin ensimmäinen jakso on digitaalilaatikon levyllä ja seuraava menee sinne tänään. Hehkutusta olen kuullut, mutta odotukset eivät ole kovin korkealla. Olen kyllä tykännyt nököhampaista teemana, mutta parhaimmat vibat ovat tulleet Coppolan Draculasta ja Anne Rice -filmatisoinneista. Twilight nyt on mitä on...

Tiina kirjoitti...

Mä en sitä Hurt Lockeria ole nähnyt, mutta justiinsa tänään mietin, että pitäisi varmaan katsoa niin tietäisi mistä puhutaan.
Tirskahtelin kyllä vähän Oscareissa sille, kun Ben Stiller tuli jakamaan palkintoa parhaasta maskeerauksesta siinä Avatar-lookissaan. Tuli vaan tuosta videosta mieleen... :D

En mäkään ainakaan vielä tässä vaiheessa sanoisi, että tuo True Blood olisi mun mikään all time favorite tv-sarja, mutta ihan hyvältä se vaikutti. Katsotaan nyt miten suhteemme kehittyy.

anu kirjoitti...

Näin kirjat lukeneena (tai selailleena) voin tosiaan sanoa, että kyllä ne ehkä ihan kannattaakin jättää lukematta. Itekin ihan vaan erään vatsatautisen viikonlopun ratoksi ne katsastin, kun en muuhunkaan kyennyt.

minh kirjoitti...

Mä luen nyt kirjoja, oon vissiin neljännessä tai viidennessä kirjassa menossa ja kyllä niitä ihan sellaisena heppoisena lukemisena voi suositella. Ei kyllä pilaa sarjaa mitenkään, koska ne lähtee jo alusta ihan eri suuntiin.

Musta Eric on vaan niin superfantsu, aika pian se ilmestyy sarjaan mukaan. Sitä odotellessa..:)

katselin muuten eilen Veren vangit-leffaa eikä jaksanut napata enää YHTÄÄN :/

-minh-

-Anne- kirjoitti...

True Bloodilla on parhaat opening creditsit aikoihin. Minuahan on siunattu mahdollisuudella nähdä kaksi tuotantokautta, ja en voi sanoa muuta kuin että tykkään, tykkään! Lafayette on ehdoton suosikkihahmoni.