generated by sloganizer.net

11. maaliskuuta 2010

Vaari se hoiteli lampaitansa


Siitä on nyt reilut kolme kuukautta, kun muutin. Tykkään tästä asunnosta ihan tosi paljon. Hämmästyttävää, miten erilainen pohjaratkaisu saa useampaa neliötä pienemmän asunnon tuntumaan isommalta kuin entinen asuntoni. Ihanaa on myös se, että kaikkialle on lyhyt matka. Ei tarvi paljon busseja käyttää, kun kävellen pääsee ihan mihin vaan. Tai no ei ihan mihin vaan, esim. Hervantaan en lähtisi kävelemään. Meillä on kuitenkin asunnon kanssa yksi ongelma yhteiselossamme...

Tässä talossa on koko ajan jotain kremppaa, niin että joudun soittelemaan erinäisille tahoille. Olen näiden hiukan yli kolmen kuukauden aikana soittanut Elisan tekniseen tukeen ainakin kolme kertaa. Kun ei toimi netti tai televisio tai kumpikaan. Ja jos kaikki muuten toimii, niin kovien pakkasten aikana sitten putket jäätyy eikä hanasta tule enää lämmintä vettä. Niin, voitteko kuvitella, kerrostalossa jäätyi putket! Ja hauskintahan tässä on se, että nämä ongelmat yleensä keskittyvät vain tähän minun asuntooni ja muilla tässä talossa kaikki toimii ihan moitteettomasti. No se putkien jäätyminen kyllä kosketti myös seinänaapuriani, mutta ei ketään muuta. Ja sitten olen aina ensimmäinen ja ainut, joka valittaa jostain asiasta ja Elisan huoltomieskin on kohta varmaan paras ystäväni.

Josta pääsenkin toiseen ärsytykseen. Olen aina ollut sitä mieltä, että ärsyttäviä ihmisiä ovat ne, jotka näkevät vaivaa siitä mitä muut tekevät Facebookissa ja pitävät yllä jotain sääntökirjaa siitä, mitä siihen statukseen saa kirjoittaa ja mitä ei. Mutta nyt on kyllä pakko vähän avautua. Nimittäin kun siellä on niitä kaiken maailman sovelluksia, kuten Farmville ja Mafia Wars ja mitä näitä keräilyperkeleitä nyt onkin, joita tyypit lähtevät harrastamaan. Sitten ne postailevat sitä kaikkea paskaa ihan mielin määrin siihen seinälleen, niin että ketä kiinnostaa. Eikä siinä vielä mitään, koska tietyt sovelluksethan saa itse piilotettua itseltään, kuten olen tehnytkin. Mutta sitten kun osa näistä tyypeistä alkaa mankua statusteksteissään viikko ja kuukausi tolkulla, että nyt tarvittaisiin sitä ja tätä että saisi tehtyä sen ja tuon hei pliiiiiiiiiiiiiiiiiis, niin vaihtoehdoksi ei kai jää kuin koko tyypin piilottaminen. Ja vielä ärsyttävämpää on se, kun nämä samat tyypit alkavat velvoittaa ja syyllistää kavereitaan liittymään siihen samaan ihme peliin, että he itse saavat ne helvetin tallinsa ja keräilysarjansa valmiiksi! Kun mulla muutenkin kerta on aikaa roikkua Facebookissa niin totta kai mä haluan auttaa ja ruveta pelailemaan sitä sun Farmvilleäsi!!!

Argh.

12 kommenttia:

Maria kirjoitti...

Mä pelaan itsekin joitakin noista peleistä (itse asiassa enää kahta, kun olen superkyllästyjä), mutta silti ärsyttää, jos joku ei osaa mistään muusta statustaan kirjoittaa.

Kyllä mäkin joskus postaan niitä pelijuttuja, kun tarvitsen jotain pimpulaa, mutta kai kuitenkin melko harvoin.

Nyt vitutuksen aihe on ne perkeleen muka-aforismit. Just kun sain piilotettua X kappaletta niitä vitun latteuksia, niin jengit rupeaakin kopsaamaan niitä tekstejä statukseensa! Seuraava käänne on, että tosiaankin alan piilottaa ne tyypit, joilla ei mitään muuta sanottavaa ole...

Tiina kirjoitti...

Muka-aforismit. :D Mietin, että syyllistynköhän mäkin niihin, mutta julkaisen kyllä vaan sellasia mitkä on musta hyviä. Niinku oikeesti. Tai jotain.

En kyllä muista kertaakaan nähneeni sun vonkuneen mitään pimpuloita tai pampuloita, tai sitten se on niin vähäistä ettei se ärsytä. Itse asiassa kukaan tätä blogia lukeva kaverini ei kuulu noiden joukkoon joita tässä ajattelin.

Maria kirjoitti...

No kun ne on luokkaa "elämä on kovaa"... Et sä ole sellaisia julkaissut :)

Tiina kirjoitti...

Tai entä ne ryhmät "olen varma että"... :D

Elegia kirjoitti...

Ihmeellinen kämppä sinulla. Jos se haluaa sinusta eroon ;D (joo, minulla on just kirja kesken, jossa talolla on aika paha vaikutus sen asukkaisiin) :D

Minä muuten taisin menettää yhden kaverin Mafia Warsille (täällä on hyvä avautua, naamakirjassa en viiti). Sillä ei ole IKINÄ mitään muita päivityksiä kuin niitä Mafia juttuja, se ei enää aikoihin ole vaivautunut pitämään yhteyttä (minä en enää jaksa, koska ei hän ehdi, kun pitää pelata Mafiaa) ilmeisesti keneenkään ainakaan naamakirjan kautta. Taitaa olla menetetty tapaus - minä kun lueskelen toisten statuspäivityksiä ihan ilolla, vaikken mitään kommentoisikaan. Itse olen vähän laiska päivittelemään omaani - se menee vähän kausiluontoisesti se päivittely eli joskus innostun ja sitten kyllästyn ja sitten taas innostun jne. :)

Elegia kirjoitti...

Niin juu, minen pahemmin pelaile (joskus kerran puolessa saatan pelata sitä Kidnappia) enkä juurikaan lähettele esineitä naamakirja-aplikaatioiden kautta. Niitä on niin miljoona, että maku meni. jotkin kivat olen jättänyt, kun innostun lähettelemään niitä (mm. ne ihanat ruukut, joista kasvaa kukka).

Joskus aiemmin ajattelin, että nyt ja tuo loukkaantuu, kun en lähetä nallea takaisin tai ota sitä vastaan jne. mutta sittemmin tulin siihen tulokseen, että kyllä aikuiset ihmiset varmaan tajuaa, ettei se ole henkilökohtaista. :D Minua ei ne requestit haittaa, vaikken jaksa niitä aina edes lukea ja slloin tällöin heivaan koko satsin rodeen.

Tiina kirjoitti...

Hui, tarttiskohan mun laittaa feng shuit täällä kohdalleen, ettei tää kämppä haluis musta enää eroon! ;)

Ne kaikki requestit on kyllä onneksi vähentyneet tosi paljon alkuajoista. Ainakin mulla. Ne vähätkin ignoraan nykyisin melkein kokonaan, riippuen vähän tyypistäkin kuka sen on lähettänyt. Itse en enää (tietääkseni) lähettele paljon mitään kenellekään. Jotenkin ne kaikki on jo niin nähty.
Statuspäivitysten lueskelu on kyllä mukavaa. Joskus tuntuu että päivittelen itse vähän liiankin usein. :D

Aika huolestuttavaa, jos joku peli menee kavereiden edelle...

Jr. Jones kirjoitti...

Hah. Mafia Wars oli hauska peli aluksi, hyvin addiktiivinen, myönnetään. Mun on hyvin helppo ymmärtää, miten jostain pelistä voi tulla elämän keskeinen sisältö, ainakin joksikin aikaa. En ole pitkään aikaan enää pelannut, ja välillä ärsyttää, kun tulee niitä ja näitä pyyntöjä ja lahojoja ja muuta. En ole kuitenkaan luopunut hahmostani, koska sen olemassaolo hyödyttää muita...

Ei niitä kuitenkaan tarvi muille tuputtaa. Kai sitä voi kepillä kokeilla jäätä, mutta sen kai pitäisi riittää.

Tulipas taas kirjoitettua aivan tyhjänpäiväinen ja mitäänsanomaton kommentti.... =DD

Ilkka kirjoitti...

Se disablointi ettei näytetä on hyvä ominaisuus. Nim. Mafia Warsin autoplayerkäyttäjä...

Olga kirjoitti...

Moikka Tiina!

Mun blogin löytää nykyään tällä nimimerkillä.

-Euggis-

Tiina kirjoitti...

JJ, no, ne pelit ja vempeleethän saa olla hauskoja. Kyllä mä itsekin jotain pelailen, mutta en ahdistele lähimmäisiäni sillä. :D (Ja ahdistelulla en nyt tarkoita niitä seinäpostauksia, jotka pystyn piilottamaan helposti). Pyynnötkin pystyy onneksi blokkaamaan jos ei kiinnosta.
Ja hei, ei yksikään kommentti ole mitenkään tyhjänpäiväinen ja mitäänsanomaton!

Ilkka, se todella on hyvä ominaisuus. :)

Olga/Euggis, kivakivakiva! :)

-Anne- kirjoitti...

Myönnän - viljelen kahta farmia, touhuan mafiosona ja vampyyrina, mutta requestejä lähettelen vain sellaisille ihmisille joiden tiedän pelaavan itsekin. Ei viitsi häiriköidä.
Mä välillä hermostun ihmisille jotka fb:ssä valittavat että taas on feedi täynnä jotain farmville-ilmoituksia, mutteivät vaivaudu ottamaan selvää kuinka ne saa piilotettua. Se piilottaminenhan on niin helppoa.