generated by sloganizer.net

31. lokakuuta 2009

Night of the Living Dead

Kuten joskus aikaisemmin mainitsinkin, niin olen syyskuun alusta asti noudattanut "terveellisiä" (tai epäterveellisiä, miten sen nyt ottaa) elämäntapoja. Toisin sanoen olen katsonut mitä suuhuni laitan ja joinain päivinä en juuri ole ehtinyt paljon mitään laittaakaan. Olen siis syönyt kuitenkin paljon vähemmän rasvaista, suolaista ja ylipäänsä hiilihydraatteja. Olen kuitenkin sallinut itselleni aina kerran kuussa jonkinlaisen herkutteluviikonlopun, koska totaalikieltäytyminen on ihan perseestä.

No, näin halloweenin kunniaksi (jota en kylläkään vietä millään tapaa) päätin tehdä pizzaa, johon laitoin kunnolla kaikkea mättöä päälle. Pizza on aivan älyttömän hyvää, silmät vetäisivät enemmän kuin vatsa jaksaa. Mutta! Voi hyvä ihme tätä väsymystä, mikä päälleni pamahti kun olin pari palaa pizzasta nauttinut! Kello on yhdeksän aikaan lauantai-iltana ja joudun lähes taistelemaan, että jaksan pitää silmäni auki. Tietysti mikä estäisi menemästä nukkumaan, mutta jos nyt en kuitenkaan ihan vielä.

Mietinkin tässä, että olenko ollut aina näin väsynyt kun olen edellisessä elämässäni (siis ennen syyskuun alkua, heh) mässytellyt jotain rasvaista mättöä vai johtuuko tämä vain siitä, että kroppa ei ole viime aikoina tottunut tämmöisiin kaloripläjäyksiin? Vai tuntuuko tämä kontrasti vaan jotenkin epätavallisen suurelta? En ole osannut tässä parin kuukauden aikana ajatella, että olisin jotenkin virkeämpi kuin ennen, koska olen ollut kiireisempi kuin moniin aikoihin. Mutta nyt kun vertaan tähän tämän hetkiseen olotilaan, niin olen siis todellakin ollut virkeämpi. (Vaikka noh, juuri aiemmin tällä viikolla valitin väsymystä, mutta se nyt johtui kai yksinkertaisesti siitä että oli niin pimeätä ja harmaata ja olin nukkunut aivan liian lyhyitä yöunia).

Varokaahan kummituksia!

7 kommenttia:

Dårka kirjoitti...

Kivat sarvet kyllä.

Aino kirjoitti...

Tuo huomiosi voi hyvinkin pitää paikkansa. Raskas mättö, rasvainen ruoka väsyttää ihan pimeästi.

nona kirjoitti...

Aika vähän oli kaupungilla porukkaa pukeutunut Halloweeniin. Joitain ihan hyviäkin asuja ja maskeerauksia joita voisi kokeilla. Mun tähänastinen Halloween pukeutuminen rajoittuu lähinnä yläasteella itseommeltuun haamulakanaan ja pilailukaupasta ostettuun pallokahleeseen.

... kirjoitti...

Kannatan sitä salaliittoteoriaa että hiilari oli syyllinen väsyyn.

Iines kirjoitti...

Kyllä elimistö panee heti hanttiin, ja vastaa ähkyllä tai väsymisellä, jos on vähänkin viettänyt terveyspäiviä ja sitten taas alkaa sitä mättöä.

Vaan on se niin hauskaa ja tekee hyvää mielelle. Ja jos mättöä jatkaa vielä seuraavana päivänä, ähkykin vähenee ja väsymys kaikkoaa.

Tiina kirjoitti...

Dårka, kiva jos tykkäsit.

Aimo, tosi pimeästi kyllä väsytti.

Nona, ei se pukeutuminen oikein taida Suomessa (vielä) olla kovin suosittua.

Natina, salaliittoteoriat on aina hyviä olla olemassa!

Iines, toi on ihan totta, että se väsymys kieltämättä helpotti seuraavana päivänä vaikka söinkin sitä samaa pizzaa yhä. Mutta kyllä se oli sen arvoistakin. :)

Tiina kirjoitti...

Mulle tulee aina älytön väsymys, jos erehdyn syömään liikaa hiilareita. Sen jälkeinen verensokerin romahdus pistää mielen uneliaaksi, mistä johtuu myös useimpien ihmisten kokema iltapäiväväsymys töissä.