generated by sloganizer.net

23. huhtikuuta 2010

It's not about the smile you wear but the way we make out

Ennen kuin palaan noihin edellisen kirjoituksen aihe-ehdotuksiin, niin kysyisin, että onko kellään kokemusta hampaiden valkaisusta?

Katselin tänään purukalustoani aamulla vessan peilistä ja jotenkin siitä heräsi se ajatus, että valkaista täytyisi. Muistan vielä ne ajat kaksikymmentä vuotta sitten, kun katselin samaa purukalustoa eri kylpyhuoneen peilistä ja ajattelin, että nehän ovat melko valkoiset. No ei ole enää. Kahvi ja kokis ja elämä ylipäänsä tummentaa. En halua mitään sellaisia hullun valkoisia hampaita, mitä Hollywood-tähtösillä näkee, mutta edes pikkuisen valkoisemmat olisi kivat.

Tutkailin asiaa vähän netistä ja kävi ilmi, että laserilla hoidettu valkaisu olisi kai nopein ja kivuttomin, mutta hinnat on ihan pilvissä. Ja muutenkin hammaslääkärissäkin tehty hampaiden valkaisu on ihan liian kallista minun rahapussilleni. Sen sijaan on noita itsehoitojuttuja, joita saisi ihan kohtuulliseen hintaan. Eräälläkin nettisivulla "asiakkaiden mielipiteiden" mukaan kyseinen töhkä on ihan yhtä hyvää kuin hammaslääkärien vastaava, mutta mistä sen tietää onko nuo oikeita mielipiteitä vai vaan keksittyjä kehuja sinne nettisivulle.

Minulla on yksi kaveri, jolla on ihan uskomattoman kauniit ja valkoiset hampaat. Koskaan en ole tullut kysyneeksi, että miten hän oikein pitää hampaansa sen näköisinä. Miten te muut pidätte hampaanne nätteinä ja valkoisina? Vai eikö kukaan koskaan valkaise hampaitaan? Kertokaa, neuvokaa, ohjatkaa!

11 kommenttia:

MUN LAIFFI kirjoitti...

Lopeta se kahvin ja kokiksen juominen, hampaat valkenee itestään jo viikon päästä ;)

Tai sitten vaan kaupan hyllyltä käyt tsekkaa niitä hampaita valkaisevia hammastahnoja, ne toimii kunhan muistaa pestä hampaat ihan kunnon mömmölläkin!

Jaska kirjoitti...

Joo, olen kerran hairahtunut johonkin sellaiseen mömmöön. Sanoisin, että ei kannata. Ensinnäkin sen muotin saaminen hyvin istuvaksi on puolittain tuurista kiinni, toisin kuin siellä hamppiläkärin otteissa. Toisekseen itselläni ei todellakaan riittänyt pinna nököttää kotona se lusikka suussa paria kertaa pidempään. Oma johtopäätökseni oli se, että seuraavaksi sinne laaseriin jos mihinkään. On tosin vielä toteuttamatta tämä päätös.

Tiina kirjoitti...

Mun laiffi, no tuskinpa kuitenkaan valkenee.
En mä kyllä oikein usko niiden hammastahnojen tehoonkaan. Mulla on nytkin jotain muka valkaisevaa, mutta enpä eroja huomaa.
Niin ja sitten on tietty se mikä jättää jonkun sinertävän sävyn hampaisiin niin että ne näyttää valkoisemmilta, mutta ei oikeasti ole.

Jaska, mielenkiintoista. Jotain tollasta mä vähän pelkäsinkin. Niin tuollakin tosiaan sanottiin, että pitäis pari tuntia päivässä pitää niitä. Melkoiselta urakalta kuulostaa.

Mimmu kirjoitti...

Mua kiinnostais kans saada vaaleammat hampaat halvemmalla kuin hammaslääkärissä. Nytkin oon sinne vajaa 2 vuoden aikana syytäny rahaa jo aivan liikaa :(

Se sininen tahna on jotain aivan turhaa. Ainoastaan kieli värjääntyy.

Elegia kirjoitti...

Eräs kaverini on värjäyttänyt hammaslääkärillä leegonsa. Joutui makaamaan monttu auki aika kauan ja se aine kuulemma kirveli ja kutitti. Mutta kyllä se valkaisi, mutta ne hinnat tietty on mitä on.

Mäkään en usko noihin valkaiseviin hammastahnoihin. Olen käytellyt sellaisia joskus paljonkin, mutta enpä ole mitään eroa huomannut.

nona kirjoitti...

Kahvinjuonti vaatii veronsa ja käytän kausittain Yliopiston apteekista ostettua Yotuel-hammastahnaa, saa kai sitä muualtakin. Mulle se riittää ja toimii.

Tiina kirjoitti...

Mimmu, joo, sun pitäis kyllä saada jo kanta-asiakasalennusta hammaslääkäriltäs. ;)
Oon vähän epäillytkin, että se sininen tahna on ihan turhaa.

Elegia, toi kuulostaa epämiellyttävältä. Siksi se laser kai olisi kaikista paras ja nopein vaihtoehto. Mutta varmaan myös kallein...

Nona, luin eilen netistä mielipiteitä tuosta hammastahnasta ja aika moni sanoi, ettei siitä ole mitään hyötyä. Mutta jos susta se toimii, niin voisihan sitä kokeilla.

Gata kirjoitti...

Loistokas otsikko! ;) Mä niin fanitan chilipaprikoita!

Gata kirjoitti...

Niin ja piti viel sanoo, mut karkas toi, että mun systeri on tilannut jenkeistä netistä sellaisen itsevalkaisutsydeemin ja todellakin toimi! Sillä on ihan Hollywood-hymy, mutta ei se tietty yhdellä kerralla tullut. Se nyt muutenkin on extreme-ihminen, joten se halusi valkoisista valkoisimmat, mutta tämän asianhan voi itse määritellä valkaisukertojen lukumäärällä. Maksoi toi paketti muistaakseni n. 40 USD.

eeva kirjoitti...

crest-merkin whitestripsejä tiedän ihmisten netistä tilanneen ja olen ymmärtänyt, että useimmat ovat tyytyväisiä, vaikka saattavat aiheuttaa vihlontaa. googlella löytänee käyttäjäkokemuksia ja kauppoja.
tässä yksi: http://moumou.indiedays.com/2009/07/21/valkoisemmat-hampaat/

Tiina kirjoitti...

Gata, otsikko on kyllä tosi ihku. :)
Joo, sellanen hollywood smile voisi olla mulla vähän epäluonnollisen näköinen, kun en muutenkaan laittaudu niin kauheasti. Mutta täytyypä tutustua vaihtoehtoihin.

Eeva, hei kiitos vinkistä! Noi vaikuttaa aika käteviltä. Vähän kyllä toi vihlominen epäilyttää, mutta kestäiskö sen sitten kuin nainen...