generated by sloganizer.net

3. huhtikuuta 2008

Otsikon keksimisen sietämätön vaikeus

Eilen oli kiva ylläri siinä aamupäivällä. Sain jossain vaiheessa raahattua itseni ylös sängystä ja keitin aamukahvit itselleni. Aamupalalla muistin, että ai niin, se tulehduskipulääke piti ottaa. Hain lasin ja tyrkkäsin sen hanan alle ja nostin hanan vipua. Ei mitään. Ei pisaraakaan vettä. Kokeilin kylmää ja kuumaa, eikä kumpaakaan tullut. Kävin kokeilemassa vessassa, eikä sieltäkään tullut vettä. Olin tosi ilahtunut. Minulla oli jäänyt eiliseltä kannuun vettä sen verran, että sain heitettyä sen napin kitaani ja pestyä hampaani, mutta muuten jouduin lähtemään hiukset (yms.) melko paskaisina liikenteeseen. Kuten nokkelimmat ehkä kuvablogistani (maksettu mainos) älysivätkin, niin joku putki oli mennyt poikki. Vesi palautui hanoihin sitten joskus alkuillasta, mutta se on siitä lähtien ollut jotenkin erityisen kylmää, lämmintä vettä joutuu odottelemaan tovin ja myös lämpöpatterina toimiva kylpyammeeni on ihan kylmä nykyisin. Kylppärissä on melko kalseaa.

Tänään sieltä kuvablogista (jälleen maksettu mainos) muuten selviää, mitä olen saanut saaliiksi Hulluilta Päiviltä. Ja koska nyt olen päässyt näiden blogien perustelun makuun, niin kohta niitä varmaan alkaa tupsahdella kuin sieniä sateella. Koittakaa pysyä perässä.

Olen ajatellut vähän muuttaa huonekalujen järjestystä täällä kotona. Hyvin vähän siis, koska täällä nyt ei kauhean montaa erilaista toimivaa järjestystä voi saada aikaan. Ajattelin kuitenkin siirtää sohvan toiselle seinälle ja nojatuolin tähän sängyn päätyyn, missä sohva nyt on. Tämä kuitenkin vaatisi sitä, että ostaisin jonkinlaisen säilytyslaatikon tuohon sängyn päätyyn, joka sekä säilöisi tavaroita että myös peittäisi suoran näkymän sängyn alle. (Koska siellä saattaa olla muutakin kuin villakoiria). Olen yrittänyt etsiä mieltäni tyydyttävää laatikkoa, mutta en oikein ole löytänyt. Tänään sitten bussin ikkunasta näin keskustorilla jonkun naisen kävelevän juuri sellaisen laatikon kanssa millaisen haluaisin itselleni. Olisin voinut kysyä naiselta, että mistä hän sen laatikon oli ostanut, mutta perhana kun olin bussissa. Yritin pyöriä kaikki keskustan kaupat lävitse, mutta mistään en löytänyt sellaista tai mitään muutakaan kelvollista laatikkoa. Ärh. Olisi kiva, jos se olisi joku kannellinen rottinkilaatikko ja sen sisällä voisi olla joku kangassysteemi. Mutta eipä löydy kaupoista sellaisia.

Näin tänään myöskin bussin ikkunasta papin lipereineen ajelevan autolla. Tuli vähän samanlainen olo kuin jouluisin, kun näkee joulupukin ajavan jossain autolla. En käsitä miksi, koska joulupukkihan on taruhahmo (pahoittelen jos joku nyt kadotti uskonsa joulupukkiin tämän vuoksi), mutta pappi ei niinkään. Paitsi etten minä pappeihinkaan usko.

Heh, onkohan tämän blogin juttujen taso laskenut tuon kuvablogin lanseeraamisen jälkeen... Laitan tähän nyt tällaisen keväisen tanssittavan biisin. Minua tämä ainakin rupeaa aina tanssittamaan.


Youtube


Ps. Olen käyttänyt monta vuotta Windows XP:tä eikä se ole kertaakaan kaatunut. Olen käyttäny ehkä kuukauden Vistaa ja se kaatuu about joka toinen päivä...

14 kommenttia:

Mimmu kirjoitti...

Miehiäkös sä siellä sängyn alla piilottelet, jos sieltä saattaa löytyä muutakin kun villakoiria?

Anonyymi kirjoitti...

RHCP, kiitos siitä. :) Toi on vikan levyn ehkä groovein biisi. Muutenhan se on melekosta fiilistelyä. Ei sillä, mä tykkään aina vaan RHCP:stä, oli miten oli. :D

DorianK kirjoitti...

Sotkan ja Askon sivuilla on omat kategoriansa rottinkihärpättimille, mutta ihan kuvaukseesi sopivaa ei nopealla silmäyksellä löytynyt. Kodin ykkösen sivuilta löytyi myös epäilyttävän halvalta vaikuttava "säilytyskori". Viimeksi mainitussa minä olen tuollaisia eniten nähnyt.

Ja sitten varsinaiseen aiheeseen, eli Vistan haukkumiseen. Minä olen sitä käyttänyt nyt yli vuoden päivät, enkä voi varmasti sanoa, että se olisi heittänyt silmille sinistä ruutua kertaakaan. XP:llä se on ollut tapana huomattavankin useasti, mutta eri koneella. Kaipa se sitten on raudastakin kiinni.

En minä silti Vistasta pidä.

Alcinoe kirjoitti...

Minä haluaisin koneen, joka toimisi täydellisesti, turvallisesti ja takuuvarmasti, oikoisi minun typeryyksiäni ja rauhoittelisi hikeentyessäni.

Ei ole paljoa pyydetty, mutta ei vaan tule sellaista markkinoille. Aina saa taistella...

DorianK kirjoitti...

Alc, eivätkös siipat ole tuota varten?

Wille kirjoitti...

En tykännyt. Ei tuo rchp (vai miten se lyhennetään) ole koskaan ollut oikein mieleeni.

Jr. Jones kirjoitti...

Apple olkoon ratkaisusi! Niin paljon olen hyvää kuullut, että seuraava koneeni on Machintosh, vai miten se nyt kirjoitetaankaan.

Anonyymi kirjoitti...

Ooh Aah !!! Tarvinneeko biisistä muuta sanoa ;) Ja tuo järjestyksenvaihto kuulostaa kivalle, me likes siitä hommasta kotona tai muualla vaimosein :D

Elegia kirjoitti...

Onneksi oli vesikannu! Pitäisiköhän itsekin ryhtyä pitämään kannua varmuuden vuoksi. Yleensä juon vettä litran tuopista.

Ja uuden bloginkin olet pykännyt ;D Täytyykin heti mennä kurkkimaan!

Tiina kirjoitti...

Mimmu, miestäpä hyvinkin. ;D

Purrrrina, olepa hyvä. Ja tuo kun pukkaa jossain kaupungilla mp3-soittimesta, niin melkein joutuu pitelemään itseään, ettei ala tanssahdella. :D

DorianK, olen melkein liikuttunut, että tsekkailit rottinkihärpättimiä puolestani. :') Katsoin itsekin, eikä siellä tosiaan ihan ollut sellaista kuin olisin toivonut.
Äläs nyt yritä. Kyllä se on Vistan vika, että tämä kaatuu harva se päivä. (Itken, jos se kaatuu kesken tämän kommenttien vastailun. Taidankin jatkaa seuraavassa kommentissa.)

Tiina kirjoitti...

Alcinoe, mua ei edes tarvisi lohdutella eikä vastaavaa, kunhan vaan tottelisi eikä irvistelisi päin naamaa. :D

Wille, en yllättynyt. :D

JJ, no hitto, pitäisiköhän ostaa mäkki sitten seuraavana, jos olen rikastunut siihen mennessä. Onhan se niin nättikin. ;)

Lumi, vaimoseni, voitkin tulla tänne sitten hoitamaan sen järjestyksen muuttamisen. ;D

Elegia, litran tuoppikin käy tietysti melkein kannusta. Minulla on yleensä aina kannussa vettä, kun syön usein muualla kuin keittiössä, niin ei tarvi sitten rampata hakemaan koko aikaa lisää vettä.

DorianK kirjoitti...

Härregod, enhän minä nyt muiden takia mitään suinkaan tarkistele. Pois moinen ritarillisuus minusta. (Sitä paitsi miten niin "melkein liikuttunut"? Eikö maailmassa ole enää minkäänlaista kiitollisuutta?)

Kunhan alkoi itseä mietityttää, missä olen tuollaisia nähnyt. Taisi olla se Kodin ykkönen, mistä itse olen hankkinut kuvausta vastaavan korkean pyykkikorin.

Mikäli käyttis horjahtelee nurin joka toinen päivä, harkitsisin vakavasti sen armeliasta lopettamista ja vaihtamista nuorempaan — tai siis lähinnä toimivampaan, joka todennäköisesti on vanhempi. Ja saahan uuden vitkuttimen siihen rinnallekin, jos pelkää ikävöivänsä myöhemmin alituista kaatuilua.

Tiina kirjoitti...

Älä yritä, pehmo mikä pehmo. :') (Tuo on niin kuin semmoinen liikuttunut hymiö.)
Mullakin on muuten sellainen pyykkikori, ollaankohan samiksia? Omani taisin kyllä ostaa Stockmannilta, ehkä.

Joo, mulla olis tossa tuo xp levyllä asennusta vailla, mutta tykkäisin kauheasti ajatuksesta varmuuskopioida nuo tiedostot jonnekin ennen asennusta. Ja kuten tiedetään, niin pistin sen ulkoisen kovalevyn paskaksi, joten projekti ikään kuin tyssäsi hetkeksi...

Anonyymi kirjoitti...

Tottakai Kultaseni. Seuraava juna lähteekin jo vartin päästä.