generated by sloganizer.net

21. joulukuuta 2007

Kolme yötä jouluun on

Kävin tänään Kodin Ykkösessä vähän jouluostoksilla. Meinasin hypätä Keskustorilta siihen bussiin, millä olen AINA mennyt Turtolaan. Kävelin tottuneesti sinne, missä sen linjan (11) pysäkki on AINA ollut ja mitä ihmettä?!? En löytänytkään koko pysäkkiä mistään! Pyörin vähän aikaa aika eksyksissä keskustassa ennen kuin ymmärsin, että sitä koko linjaa ei ole enää edes olemassa. Meinasi siinä jo pari kirosanaa päästä, kun mietin, että milläs helvetillä sinne Turtolaan oikein nykyään sitten pääsee. Onneksi laukussani oli aikataulukirja, joka ratkaisi tämän ongelman. Tosin kehnohkosti, koska aikataulukirjan mukaan sinne meni kolme bussia, joiden pysäkit Keskustorilla olivat hyvin kaukana toisistaan. Valkkasin sitten sen, minkä päättäri oli nimeltänsä Turtola. Oletin, että sillä on pakko päästä perille. Vähän meinasi siinä matkalla kyllä tulla uskonpuute, kun maisemat näyttivät mitä ihmeellisimmiltä, mutta lopulta se bussi yllättäin olikin siinä Citymarketin ja Kodin Ykkösen pihassa. Melkein heitin aaltoliikettä.

Hauskinta tuossa reissussa oli ehkä, kun bussi kierteli siellä jossain Koivistonkylän perämetsissä. Näin nimittäin jossain vaiheessa bussin ikkunasta jonkun paikallisen varmasti todella tasokkaan baarin ja tajusin siinä silmänräpäyksessä, että minä olen joskus ollut siellä baarissa. En kyllä nyt aivan tarkkaan saa muistikuvaa milloin ja miksi ihmeessä olen ollut Koivistonkylässä (tms.) baarissa, mutta aivan varmasti olen siellä ollut. Joku Bulldog tai mikä lie sen baarin nimi oli.

Tai tuo taisi kyllä olla vasta toiseksi hauskinta, koska hauskintahan on aina Alkossa. Kävin ostamassa samalla reissulla Alkosta sitä mustikkaglögiä, jonka perään täälläkin joku päivä itkin. Olin siinä kassalla ihan muina naisina, kun se kassantäti mutisee jotain. Kysyin, että anteeksi? Kassantäti siinä sitten toistaa, että jos iän saisin vielä tarkistaa. !!! !!!!!!!!!! Yritin kauhean korrektisti olla nauramatta sille päin naamaa ja vieno hymynkare suupielessäni ojensin henkkarit Alkon tädille. En tiedä hämääntyikö kassaneiti hymystäni vai etsikö hän jotain kahdeksalla tai jopa yhdeksällä alkavaa vuosikymmentä henkilöllisyystodistuksestani, mutta syntymävuottani hän ei millään tahtonut löytää sieltä. Ja ihan samassa kohtaa se käsittääkseni lukee missä kaikilla muillakin. No, tämä ei ole edes kovin harvinaislaatuinen tapahtuma, mutta yhtä huvittava kyllä silti joka kerta. Ainakin voin varmasti rupsahtamisen ruksata ylitse 3-kympin kriisilistaltani...

Mutta onneksi nyt on kuitenkin kaikki joululahjat jo kasassa, joten enää ei tarvitse niiden perässä juosta.

Ai niin. Joulukalenterin 21. luukku. Enää kolme luukkua jäljellä ja kolme yötä jouluun eli jouluaattoon! (Tuo video kyllä sai minulle ainakin surun puseroon).


(YouTube)


Nyt täytyy mennä valloittamaan tuo tiskivuori...

16 kommenttia:

Mimmu kirjoitti...

21 on ihan kökkö linja. Se kestää ja kestää päästä sinne Turtolaan. 11 oli niin paljon parempi.

Vähän sama fiilis mulle tuli muutama viikko sitten Alkossa kun ostin viinipullon. Mun syntymäaika alkaa sentään kasilla, mutta oli myyjätäti hämmentynyt kuitenkin :) Nyt oon tässä sen jälkeen muutaman kerran ostanut tiukkaa viinaa (en itselleni) niin eipä ole kukaan papereita tivannut. Eli kannattaa mennä toppatakki päällä alkoon,niin heti vaikuttaa ala-ikäiseltä ;)

Elegia kirjoitti...

Kauheeta, kun noita linjoja tuosta noi vain muutellaan ja poistellaan. Hävytöntä!

Rupsahdus tulee ajallaan, mutta parempi että se tulee myöhemmin kuin ennemmin. Minunkin kriisiä helpotti kummasti, kun olin ostamassa tupakkaa eilen R-kioskilta ja myyjä kysyi paperit :))

Anonyymi kirjoitti...

Meinasinkin kysyä, että milläs linjalla sinne Turtolaan sitten muka mennään, mutta Mimmu jo valotti. En kerta kaikkiaan ymmärrä miksi niitä linjoja on muuteltava alvariinsa. Ja aina ne on niitä hyviä. Ja sitten siistä tulee huonoja. Pah.

---
Itkuhan tuon videon myötä tuli...
Pistää taas ajattelemaan, miten turhasta sitä itse välillä rutisee. (Eli perun tuon linjanmuutos jupinani edellä...)
---
Mutta MULLA ALKOI LOMA!!!! Siitä iloitsen kyllä!

Kami kirjoitti...

Noniin. Sitten eiku glögit huiviin ja känniblogaamaan!

Tiina kirjoitti...

Mimmu, kyllä nuorekkuus on ihanaa. :)
Kesti kyllä sairaan kauan sillä 21:llä...

Elina, meitä nuorekkaita on näköjään enemmänkin. :D
Rupsahdan sitten varmaan kerralla ja täysillä.

Sirenita, no just niin. Hyvä, että ymmärrätte tuskani noiden linjojen kanssa! (Bussilinjojen, muista linjoista voidaan sitten puhua tammikuussa).
HYVÄÄ LOMAA!!! :)

Kami, mutta mä bloggaan vain kahdella geellä. Kännissä ehkä jopa kolmella.

Kami kirjoitti...

Niin, minäkin yleensä joo, mutta oli g:t vähän vähissä. Täytynee käydä g-pisteestä noutamassa lisää.

Tiina kirjoitti...

Nyt oli kyllä niin mauton vitsi, että ei meinannut naurusta tulla loppua. :D :D :D

Anonyymi kirjoitti...

Minua kans aina huvittaa kun alkossa kysytään papereita ja sanonkin, että voi kun kysyisitten vielä kymmenenkin vuoden päästä ja kiitän siitä, että saivat hyvälle mielelle ja sitten ne menevät ihan hämilleen siitä :D

Mutta nyt voitkin olla ihan huoletta sen kolmekymppisyyden ja rupsahtamisen takia ;)

Anonyymi kirjoitti...

HahahahaahAAAAAA!Tsih tsih!:D

Onkohan sinne lähimpään g-pisteeseen pitkäkin matka?

Kami kirjoitti...

Mitä työ minulta sitä kyselette, en minä sitä ole koskaan löytänyt.

Alcinoe kirjoitti...

Voi pyhä yksinkertaisuus. Vaatiikohan tämä tilanne minulta taas gggraafista esitystä?

Tiina kirjoitti...

Lumi, se on aina vähän siinä ja siinä, että ottaako sen kohteliaisuutena vai ei. :D

Sirenita, kun tietäs. :D

Kami, kuulostit niin tietävältä. ;)

Alcinoe, sun varmaan täytyy kyllä piirtää tästä kaavio huomenaamuna viiden aikoihin. :D

Alcinoe kirjoitti...

Jusht. Ei shitten ku hommiin vaa! Aloitan neljältä, julkaishen viideltä.

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on toi aivan sama välillä iän kanssa. Kysytään jostakin viinistä papereita ja olen 27-v. Musta tuntuu, että joillakin vanhemmilla ihmisillä on jotenkin ihmeellinen käsitys aikuisuudesta muutenkin. Eivät vain muista miltä n.kolmekymppiset näyttävät ja siten erehtyvät luulemaan kakaroiksi. Toisaalta, joidenkin mielestä kolmekymppiset on kakaroita ikänsäkin puolesta. Se on jotenkin hullua, miten sellaiset esim. viisikymppiset, jotka ovat itse saaneet lapsia jo 20-vuotiaana - ja se oli siihen aikaan ihan normaalia - päivittelevät nyt 20-vuotiaiden olevan melkein teiniäitejä. Jessus. Sitten samaan syssyyn valitetaan, että nykyajan ihmiset eivät kasva ikinä aikuisiksi.

Tulipas vuodatus. No, tää asia aina herättää ajatuksia, kun en tajua miten muka voin näyttää jonkun mielestä alle 18-v.!!

Tiina kirjoitti...

Alcinoe, tulen tarkistamaan kaaviokuvan oitis.

Purtsi, tuo on muuten aivan totta. Sitä ristiriitaisuutta voisi miettiä enemmänkin.
Kaikista parhaita on kuitenkin ne tyypit, jotka ovat ihan taatusti minua nuorempia ja kysyvät paperit.
Ilmeisesti aika monelta 3-kymppiseltä kysytään yhä paperit alkossa. :D

Maria kirjoitti...

Minä olin juuri täyttänyt maagiset 30, kun olimme ystävien kanssa baarissa (Tampereella), ja minulta kysyttiin papereita! Olin aika muikeana, sillä se ei suinkaan ollut ainoa kerta noihin samoihin aikoihin, kun minulta kysyttiin baarissa papereita... Huvittavaa sinänsä, kun olin jo ajatellut, että mitä mä noita henkkareita edes mukanani kannan, kun ei niitä juuri missään tarvitse :)
Se varmaan kyllä johtui itseäni 10 vuotta nuoremmasta seurasta, mutta olin silti imarreltu. Joka paikassa mua luultiin kymmenen vuotta nuoremmaksi, ja luullaan kyllä edelleenkin (ei tosin enää parikympppiseksi, mutta nuoremmaksi kuitenkin).