generated by sloganizer.net

18. joulukuuta 2007

Kotiseutumatkailua

Olen eilen ja tänään harrastanut pienimuotoista kotiseutumatkailua. Eilen kävin kampaajalla, joka sijaitsee samassa korttelissa lapsuudenkotini kanssa ja tänään kävin samoilla seuduilla erään ystäväni vanhempien luona istumassa kahvilla ja hakemassa pienen joulupaketin. (Olen varmasti ollut erityisen kiltti tänä vuonna, koska olen saanut jo neljä joululahjaa ja aattoonkin on vielä kuusi yötä). Kotinurkilla on kuitenkin aina mukava käydä. Tykkään siitä kaupunginosasta niin kovin, että toivoisin joskus isona vielä itsekin asuvani siellä suunnalla. Siellä on mukavaa ja siellä osaan vaikka unissani kävellä paikasta toiseen. Valitettavasti siellä on myös meikäläisen budjetille hieman liian kalliita asuntoja.

Voiko muuten olla ärsyttävämpää kuin parin asteen ulkolämpötila (plussaa siis). Pukeudun aina liian kuumasti tällaisina päivinä ja jostain käsittämättömästä syystä bussien lämmityslaitteet pohottavat aina ihan täysillä tällaisina päivinä. Ja yleensä niinä päivinä et myöskään saa istumapaikkaa bussissa, vaan seisot tuskissasi kauppakassin kanssa pidellen bussin tangosta kiinni hikinorojen valuessa pitkin ohimoitasi, koska olet pukeutunut aivan liian talvisesti. Tai sitten jos bussissa on vielä vapaa paikka jäljellä, se on sen kaikista haisevimman ja leveimmän ihmisen vieressä, kuten minulle tänään kävi. Onneksi se tyyppi jäi jo parin pysäkin päästä pois kyydistä. (Busseilla on muuten kätevä matkustaa, kun niistä saa aina jotain blogattavaa).

Ai niin, minulla alkoi tänään joululoma! Jee!!!

Joulukalenterin 18. luukusta löytyy tänään loistava biisi, johon joku on väsännyt videon Tim Burtonin Nightmare Before Christmas -leffasta. Mukavata. Pehmeä lasku jouluun.


(YouTube)

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ooh! Oikein rentouttavaa ja tunnelmallista Joululomaa!

Kyllä mäkin jo kohta...

Mä en ihan hirveesti ole ympäri kaupunkia matkaillut, mutta on mulla muutama suosikkialue, josta kotini haluaisin ostaa. Mutta kallista on, niin kallista.

Alcinoe kirjoitti...

Mä annan tällä videon ansiosta kaikki battleissa antamatta jääneet ääneni!

Anonyymi kirjoitti...

Jeiii... joku muukin kärsii hikoilu ongelmasta. Mä olen niinkin surkea tapaus, etten kestä kylmää yhtään ja siksi pukeudun aina turhan lämpimästi. Sisätiloihin (bussiin/kuppaan) mennessä tämä kostautuu ja häpeän päästä valuvia hiki pisaroita. Noh... helpottaa taas tietää etten ole yksin ongelmani kanssa:)))

-Eugenia-

Anonyymi kirjoitti...

TOOOLLLLLL!!!!!! :D *tarvinneeko kommentoida muuta?*

Anonyymi kirjoitti...

Ai niin, piti vielä "sanoa":
TTIIIIMMMM BBURRRTTOOOOOOONNKIINNNN!!!! :D

Tiina kirjoitti...

Sirenita, kiitos. :)
Turkasen kallista on niillä paikoilla mistä minä tykkään. Mistä varmaan kaikki muutkin tykkäävät, kerta niin kallista on. :D

Alcinoe, kiva. :)

Eugenia, palelu on inhottavaa, mutta niin on sitten kyllä se tuskanhiki bussissakin.
Mikä on kuppa? (Paitsi se sairaus, tietysti). :D

Purtsi, onneksi joku osaa edes arvostaa hyvää musiikkia.
Ja kukapa muukaan kuin sydikseni. ;D