generated by sloganizer.net

26. helmikuuta 2008

Error while transferring data


Huomenna olisi tentti, johon taidan jättää menemättä, koska en vaan ole jaksanut lukea. Tämä ei ole sellainen tentti, josta pääsisi läpi ihan vaan tärpeillä ja kokeilemalla, luulen, joten taidan katsella ensi kuussa uudestaan. Ei nappaa...

Lukemisen sijaan olen tänään päivitellyt cv:täni ja tehnyt jopa pari työhakemusta. Töiden hakeminen on ihan kamalaa hommaa. Eikä siinä mitään, jos se homma olisikin sillä yhdellä hakemuksella (jota voisi aina muokata haettavan tehtävän mukaan) ja cv:llä hoidettu joka paikkaa, mutta kun aika monilla firmoilla (ainakin minun alan firmoilla) on netissä täytettävät ihan spesiaalit hakemukset ja ceeveet, joiden täyttämiseen menee ehkä jotain tunti per hakemus. Ja muutenkin työnhaku on ihan hanurista. Elisalle haetaan jatkuvasti läjäpäin asiakasneuvojia ja aina toisinaan mietin, että pitäisikö hakea, mutta sitten taas tulen siihen tulokseen, että se on työnä ihan kamalaa ja stressaavaa ja epäkiitollista ja varmasti vielä huonosti palkattuakin. (Jotain voi päätellä siitäkin, että niitä paikkoja on koko ajan avoimena useita). Onko kellään kertoa kokemuksia siitä duunista? Tai haluaisiko joku palkata minut? Olen ihan hyvä työjuhta. Apua!

Sain tänään sähköpostiini tarjouksen jostain Kotipiha-lehdestä, mutta luin mainoksesta ensin vahingossa, että Kotiapina. Se muuten olisi ollut huomattavasti kiinnostavampi lehti kuin joku kotipiha, kun ei ole parvekettakaan saati sitten pihaa. Mutta oman kotiapinan voisin mieluusti ottaa tänne nurkkiin hyppimään ja syömään banaaneja.

Ps. Suosittelen klikkaamaan tuon postauksen kuvan isommaksi.

11 kommenttia:

Alcinoe kirjoitti...

Minua alkoi tänään töissä itkettää, kun valitsin minulle lähetetyistä työhakemuksista tyyppejä haastateltavaksi. Alle puoli vuotta sitten minä ahdistuin työhakuajatuksista, sitä ennen sen seitsemän vuotta taiteilin hakemuksiani ja tein itseäni tykö kaikin mahdollisin työelämäkeinoin. Ja nyt minä sitten olen valitsijana - arvaapa vain, saako jokainen minulta vastauksen, tuli valituksi tai ei. Satavarmasti saa!

Annikki kirjoitti...

Tuo kummituseläin on minun apinan esikuva, joten tavallaan se on minun nimikkoeläin. :)

Jaa, et sitten ottaisi minua nurkkiin Kotiapinaksi? Kohtahan olen taivasalla muutenkin...

Pitänee kyllä lykätä tätä asunnonhakua vähäksi aikaa, saanhan pidettyä tämän asunnon kolme kuukautta.

Alcinoe kirjoitti...

Annikista tulisi varmasti tasokas Kotiapina. Harkitsepa vielä asiaa, Tiina. =)

Riikkis kirjoitti...

Tuo otus on niin ruma, että on oikeastaan jo hellyttävä. Suuret silmät ja silleen..

Tiina kirjoitti...

Alcinoe, voi sinua. Kaipa siihen tottuu, kun paljon tekee, eikä enää jaksa ahdistua jokaisen työnhakijan puolesta ja vähän myöhemmin ei jaksa enää edes vastata jokaiselle.

Annikki, se apina onkin yhtä sulkku kuin tuo kummituseläin. :)
Sinähän kyllä menisit pieneen tilaan. Pärjäätkö banaaneilla?

Alcinoe, varmasti hyvin tasokas. :)

Riikkis, niinpä. Nuo silmät on hulvattomat. :D

Jr. Jones kirjoitti...

Heh! Voisin harkita vaihtavani kuvaa profiiliini. Lutunen kaveri. Ja sitäpaitsi jos jonkun nimi on kummituseläin, niin sen täytyy olla hyvä jätkä!

Jumpe - tässä koitan pitää loitolla ajatusta, että saattaisin joutua tilanteeseen, että pitäisi hakea töitä. Oman alani töihin en millään haluaisi.

Paljonko vaatisit palkkaa siitä, että hymyilisit ja sanoisit jotain aurinkoista silloin kun on huono päivä? Olet siinä hyvä. Sen voi varmaan tehdä etätyönäkin.

Anonyymi kirjoitti...

Työn hakeminen on vaan niinniin syvältä.. Erityistä tuskastumista aiheuttaa ne ajattelemattomat työnantajat, jotka eivät arvosta hakijoita edes sen vertaa, että laittaisivat edes sähköpostia "Valitettavsti valintamme ei kohdistunut sinuun tällä kertaa"..
Erittäin turhauttavaa ja tympeää.

Ja sitten tuo Elisalla asiakasneuvojana työskentely.. Eilen oli täällä iloisessa itäisessä kaupungissa tuonut posti kirjeen Elisan henkilökunnalle (muistaakseni just noille asiakasneuvojille). Kuoresta paljastui sitten muovipussi, joka oli täytetty ihmisen ulosteella.. Ihan kuin siellä ruohonjuuritasolla olevat asiakaspalvelijat olis syyllisiä ruuhkiin.
Viehättävää, eikö?

Eeva kirjoitti...

Mikä minussa on vikana, kun tuo kuva pelottaa? :(

Annikin apina (vai Apina?) on kyllä ihq! <3

Tiina kirjoitti...

JJ, ilman muuta kummituseläin on hyvä jätkä. Ja jotenkin koen yhteenkuuluvuutta sen kanssa.
Hmm, no jos se olisi osa-aikaista työtä, niin joku sellainen 1500 e/kk olisi ihan käypä palkka. ;)

Yllätystyttö, niinpä.
Aika kiva lähetellä paskaa asiakaspalvelijoille. Yleensä se vika vielä on asiakkaassa itsessään, vaikkei niin saakaan tietenkään sanoa, mutta kun jotkut vaan on niin tyhmiä.

Eeva, jos sinulla on kummituseläinkammotus?

Maria kirjoitti...

Kummituseläin on kyllä messevän näköinen kaveri. Minäkin olen joskus käyttänyt sen kuvaa, kun olin nukkunut "hiukan huonosti"...

Kehtaanko ollenkaan tunnustaa, että en ole oikeastaan koskaan hakenut töitä..? Viimeisin työsuhteeni oli niin pitkä, että sitä edeltävällä ajalla lähinnä kysyttiin työnantajilta, että paljonkos maksat, jos tuun teille... Ja siihen viimeiseenkin hommaan minut pyydettiin ennen kuin ehdin edes tarjoutua. Ja mä olen ollut elämässäni ennen tätä työttömyyskautta tasan yhden päivän työttömänä! :O

Mulla ei siis ole mitään käsitystä siitä, mitä työnhaku tänä päivänä on. Enkä ajatellut tutustuakaan, kun aion opiskelemaan. Nih.

Jr. Jones kirjoitti...

Ai perhana! Täytyy ottaa toinen työ, että saan tuon maksettua. Ei kun työtä hakemaan... =) Jos menisi vaikka Elisalle kakkapaketin avaajaksi...